تکنیک های تحلیل دروس در کلاس خصوصی ادبیات

کلاس درس ادبیات نگاه حرفه ای به درس ندارد بنابراین دانش آموزان می بایست از کلاس خصوصی ادبیات استفاده کنند تا بتوانند این درس را عمیقاً یاد بگیرند. به طور کلی ادبیات کنکور کمی پیچیده و پیشرفته است و اگر مفهوم دروس به درستی درک نشده باشد قطعاً دانش آموز به مشکل برمی خورد.

 

روش آموزشی در کلاس خصوصی ادبیات

در کلاس خصوصی ادبیات از روش هایی استفاده می شود که کاملاً حرفه ای هستند و به طور کلی دقت بالایی در آموزش را پوشش می دهد. برای درس ادبیات باید زمان بیشتری گذاشته شود و تفهیم سازی نیز به شکل قابل قبول تری صورت بگیرد.

ادبیات از دسته درسهایی است که به نسبت ریاضی و فیزیک و شیمی متفاوت بوده و افراد با اندکی دقت می توانند این درس را به شکل کاملاً دقیق و اصولی پشت سر بگذارند. تراز و درصد شما در این درس سبب می شود تا رتبه کنکور خوبی داشته باشید.

برای مطالعه ادبیات کنکور از بهترین معلمان ادبیات استفاده می شود و به طور کلی این درس به 5 قسمت اصلی شامل لغت، دیکته، املا و تاریخ ادبیات تقسیم می شود. همینطور یک سری تکنیک های خاص در خصوص قرابت معنایی و آرایه ها نیز وجود دارد که باید به درستی ارزیابی شود. در مدرسه مکمل ایرانیان همه تلاش صورت گرفته است که آموزش به شکل حرفه ای دنبال شود.

خوشبختانه بسته های آموزشی به صورت دسته بندی شده در اختیار شما قرار می گیرد. مثلاً می توانید بخش لغات را انتخاب کنید و یا بسته آموزشی مربوط به بخش آرایه ها را خریداری کنید و مجبور به خرید کل پکیج ادبیات نخواهید بود.

 

بخش لغات در کلاس خصوصی ادبیات

در کلاس خصوصی ادبیات، قسمتی به بخش لغات اختصاص داده شده است. در این بخش به طور کلی از برترین اساتید ادبیات کنکور کمک گرفته می شود تا یادگیری لغات به صورت کاملاً دقیق ارزیابی شود و مترادف ها نیز قابل قبول باشد. مثلاً یک کلمه در کتاب ادبیات چندین معنی دارد و دانش آموز باید معنی اصلی آن را در هر کجا بداند و مترادف آن را شناسایی کند.

از سوی دیگر اینکه دانش آموز مترادف لغات را نداند مشکل ساز خواهد شد و در نهایت انتخاب درستی نخواهد داشت. همه مترادف ها و معانی ها و همینطور هم خانواده ها به شکل تصویرسازی شده در تدریس خصوصی ادبیات آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد.

در بخش لغت به طور کلی شرایطی فراهم می شود تا جایگاه واژه ها در هر بخش مشخص شده باشد در غیر این صورت شرایط برای شما کمی دشوار می شود.

بخش املا و دیکته در کلاس خصوصی ادبیات

بسته های آموزشی املا و دیکته ای که توسط مدرسه مکمل ایرانیان تنظیم شده است به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند بخش تصحیح غلط های دیکته ای و املایی را به خوبی پشت سر بگذارند. بسیاری از واژه ها دو سبک نوشتار دارند و افراد باید هر دو سبک را یاد بگیرند. دقت کنید که معنی لغات می بایست همزمان با نحوه نگارش و نوشتن آموزش داده شود. اگر در بخش دیکته به تسلط برسید قطعاً کنکور خوبی خواهید داشت. یادگیری دروس این بخش یک شبه انجام نمی شود و باید به صورت گام به گام و به شکل کاملاً اصولی دنبال شود. به طور کلی در کلاس خصوصی ادبیات، یادگیری در پارت های کوچک صورت گرفته و دانش آموز می تواند تمرکز بالایی روی یادگیری دروس داشته باشد و همینطور کلمات را با آوا یا صدا و یا از نظر نوشتاری بشناسد.

روند یادگیری املا و دیکته باید آهسته و پیوسته باشد و این موضوع هم در کلاس خصوصی ادبیات انلاین و هم در بسته های آموزشی به صورت کاملاً دقیق رعایت شده است.

دقت کنید که به طور کلی در بسته های آموزشی لغات مشابه و هم آوا به شکل کاملاً دقیق و اصولی یادداشت می شوند و شرایط نوشتار نیز مشخص است.

بخش تاریخ ادبیات در کلاس خصوصی ادبیات

تاریخ ادبیات از قسمت های بسیار دشوار در کلاس خصوصی ادبیات محسوب می شود و بسیاری از افراد از این بخش فراری هستند. به طور کلی یک سری نکات در خصوص نویسنده ها و شاعران وجود دارد که اگر با تکنیک های خاصی آموزش داده شود در ذهن دانش آموز ماندگار خواهد شد. البته که تنها روش یادگیری این مفاهیم حفظ کردن است اما به طور کلی تنها راه یادگیری و حفظ کردن این نکات، تکرار و تکرار است به این ترتیب در بسته های آموزشی ادبیات مدرسه مکمل ایرانیان سعی شده که ابزارهای حفظ کردن بسیاری از نکات به دقت ارائه شود و این موضوع به طور کلی سبب میشود تا افراد بتوانند نکات آموزشی را به خوبی یاد بگیرند. دقت کنید که در کلاس خصوصی ادبیات از درخت دانش استفاده می شود تا یادگیری اعداد مربوط به تولد و وفات شعرا و نویسندگان به سادگی انجام شود. این روش برای اسامی کتاب ها نیز استفاده می شود و ساختاری حرفه ای دارد.

یادداشت کردن تاریخ ادبیات به طور کلی روی درخت دانش سبب می شود تا آثار موجود در کتاب در یک دسته بندی درست قرار بگیرد.

 

بخش صنایع ادبی در کلاس خصوصی ادبیات

بخش صنایع ادبی در کنکور شامل 3 الی 4 تست می شود و به طور کلی مربوط به جناس و تشبیه و تشخیص و … است. آرایه های ادبی نسبتاً ساده هستند اما تشخیص آن نیاز به دقت بالایی دارد. در این بخش از بهترین دبیران ادبیات کنکور و برترین اساتید ادبیات کنکور استفاده می شود و خط به خط کتاب درسی آموزش داده می شود. به طور کلی از تصویرسازی های حرفه ای برای آموزش آرایه ادبی استفاده خواهد شد و این موضوع کمک می کند تا یادگیری دروس به صورت کاملاً دقیق انجام شود.

برخی از آرایه ها یادگیری راحت تر و ساده تری دارند اما برخی بسیار مشابه به هم هستند و این موضوع به طور کلی سبب می شود تا بخش صنایع ادبی یکی از بخش های مهم محسوب شود.

تست هایی که در رابطه با ایهام در کنکور داده می شود معمولاً گنگ هستند به این ترتیب بسته آموزشی ترتیب داده ایم تا یادگیری ایهام برای شما آسانتر در نظر گرفته شود. دقت کنید که به طور کلی یادگیری بخش های آرایه ادبی به نوبه خود ترس ندارد و افراد باید بتوانند آرایه های ادبی را به شکل اصولی ارزیابی کنند.

بخش قرابت معنایی در کلاس خصوصی ادبیات

بخش دیگری که در سوالات کنکور دیده می شود و در تدریس خصوصی ادبیات نیز بسیار پر اهمیت است بخش قرابت معنایی است. دقت کنید که قرابت معنایی به طور کلی به شما کمک می کند که تشابه دو بیت شعر را متوجه شوید. در کلاس خصوصی ادبیات آنلاین ارتباط خوبی بین دانش آموز و معلم برقرار می شود و این موضوع سبب می شود که به طور کلی سوالات مربوط به قرابت معنایی دقیق و اصولی ارزیابی شود. در کنکورهای اخیر به طور کلی قرابت معنایی ساختاری حرفه ای دارد و کمک می کند تا افراد یاد بگیرند که چطور باید با دروس ارتباط برقرار نمایند.

یک نکته بسیار مهم دیگر که باید بدانید این است که بسیاری از درسنامه ها بر اساس سطح سواد دانش آموز در نظر گرفته می شوند و تست های فراوانی در بسته های آموزشی تنظیم شده است.

 

بخش نگارش و دستور زبان در کلاس خصوصی ادبیات

نگارش و دستور زبان در کلاس خصوصی از موارد بسیار مهم محسوب می شود. دستور زبان به طور کلی وابسته به اصولی که دارد متفاوت است و البته که بهترین دبیران برای این بخش باید انتخاب شوند. در حدود 6 الی 7 تست ادبیات کنکور مربوط به نگارش و دستور زبان است و اگر در این زمینه بی توجهی صورت بگیرد قطعاً مشکساز می شود. در کلاس خصوصی ادبیات به شما یاد می دهیم که چطور باید دستور زبان را در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیرید و روش های تکرار و تمرین نیز در اختیار شما قرار می گیرد. از یاد نبرید که به طور کلی تدریس خصوصی ادبیات غیرحضوری برای همه افراد در سراسر ایران مناسب است و این موضوع سبب یکپارچه سازی آموزش می شود. یک نکته مهم دیگر این است که بسته های آموزشی برای کسانی که پایه ضعیفی دارند نیز اجرا می شود و کمک می کند تا بتوانند آموزش را به شکل کاملاً اصولی دنبال کنند.