اولین و مهم‌ترین درسی که با ورود به رشته علوم‌تجربی با آن مواجه می‌شوید، درس زیست‌شناسی است که یادگیری و فهم عمیق این درس، فوق‌العاده حیاتی و مهم است، چرا که جز دروس تخصصی دانش‌آموزان رشته تجربی بوده و از اهمیت بالایی در کنکور برخوردار است.
حقیقتاً زیست‌شناسی جز درس‌هایی هست که باید آن را هم فهمید و هم آن را حفظ کرد، ازاین‌رو تنها حفظ‌کردن متن کتاب، نمی‌تواند باعث موفقیت شما در کنکور و یا آزمون‌های کلاسی شود. کلاس خصوصی زیست یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری عمیق این درس و موفقیت است که در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

 آیا درست زیست به کلاس خصوصی نیاز دارد؟

شاید شما هم تصور کنید تنها برای درس‌های معادلاتی مانند ریاضی، فیزیک، دیفرانسیل و… به کلاس خصوصی نیاز است، اما باید بدانید این یک تصور کاملاً غلط است و درس زیست نیز جز دروس بسیار مهم و جذابی است که در صورت تدریس غیراصولی، شما دچار مشکل خواهید شد.
در مدارس و کلاس‌های گروهی که حضوری برگزار می‌شود، معمولاً تعداد دانش‌آموزان زیاد بوده و وقت کمی هم در اختیار اساتید قرار می‌گیرد، ازاین‌رو فرصت کافی برای آموزش اصولی و صحیح این درست وجود ندارد و همین موضوع برای برخی از دانش‌آموزان مشکل‌ساز می‌شود.

مسلماً سطح یادگیری و هوشیاری تمامی دانش‌آموزان در یک کلاس یکسان نیست، از طرفی تمامی دبیران و اساتیدی که وظیفه تدریس این درس را بر عهده دارند، دانش و علم کافی برای فهماندن مطالب به‌تمامی دانش‌آموزان را ندارند که همین موضوعات، زمینه‌ساز اختلال در یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.
باتوجه‌به مطالب گفته شده، حالا پاسخ این سؤال که آیا کلاس خصوصی برای درس زیست لازم است یا خیر؟ مشخص می‌شود که پاسخ این سؤال بله است. در واقع شما با مراجعه به کلاس‌های تخصصی، یادگیری بهتر و فهم عمیق‌تری از درس زیست پیدا می‌کنید که در آینده از پس پاسخگویی به سؤالات امتحانی برمی‌آیید.

مزایای ثبت‌نام در کلاس‌های تخصصی زیست

حتماً شما هم تجربه شرکت در کلاس‌های گروهی و یادنگرفتن مبحثی از درس زیست را داشته‌اید و خوب می‌دانید یادگیری در این کلاس‌ها، کمی چالش‌برانگیز است، به همین دلیل به شما کلاس خصوصی زیست را پیشنهاد می‌کنیم که دارای مزایای فوق‌العاده‌ای است در ادامه این مزایا را بیان می‌کنیم.

 · یادگرفتن عمیق درس

گفت یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت در کلاس خصوصی زیست یادگیری عمیق و مفهومی این درس است چرا که در این کلاس‌های خصوصی به دلیل زمان کافی برای درس‌ها کاملاً مباحث از اصول پایه و به‌صورت جزئی مورد بررسی قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان برای فهم این مطالب زمان کافی را در اختیار دارد .

 · امکان غیرحضوری شدن کلاس‌ها

یکی دیگر از برتری‌های کلاس خصوصی زیست این است که می‌توانید شما در کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و آنلاین شرکت کنید. حتماً شما هم می‌دانید که برای شرکت در کلاس‌های حضوری به زمانی برای رفت‌وآمد و همچنین حضور در کلاس‌ها نیاز دارید که شما با شرکت در کلاس‌های غیرحضوری زیست، دیگری نیازی به رفت‌وآمدهای الکی ندارید و این زمان را صرف نمی‌کنید.

 · تغییر ساعت و تاریخ کلاس‌ها

شرایط زندگی برخی افراد، به‌گونه‌ای است که توانایی حضور در ساعات معین کلاس‌های گروهی را ندارند که این مورد یکی از بزرگ‌ترین معایب کلاس‌های گروهی است، درحالی‌که شما در کلاس‌های خصوصی می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود، زمان و تاریخ شرکت در کلاس‌ها را تعیین کنید.

 · بهره‌مندی از اساتید باتجربه

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در سیستم کلاس‌های گروهی وجود دارد، نبود استاد باتجربه و باسواد برای درس زیست است که این موضوع باعث انتقال نادرست اطلاعات به دانش‌آموزان می‌شود. خوشبختانه در کلاس‌های خصوصی زیست، اساتید باتجربه و کاربلدی وجود دارند که توانایی فهماندن مباحث درسی را به دانش‌آموزان دارند. همچنین شما می‌توانید مدرس موردعلاقه خود را که ارتباط بهتری با آن می‌گیرید را برای تدریس، انتخاب کنید.
موارد لیست شده همگی جز مزیت‌های ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های خصوصی درس زیست است. در ادامه مطلب قصد داریم نکات مهمی را در خصوص انتخاب مرکز و استاد، در اختیار شما قرار دهیم.

 5 ویژگی بهترین کلاس خصوصی زیست

مراکز، آموزشگاه‌ها، سایت‌ها و… بسیاری وجود دارند که درس زیست را به‌صورت تخصصی، آموزش می‌دهند، اما آیا تمامی این مراکز، شرایط لازم برای این کار را دارند؟ آیا با شرکت در این کلاس‌ها، شانس موفقیت در آزمون‌ها و یادگیری این درس، افزایش می‌یابد؟
در راستای پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر، تمامی مراکز از لحاظ شرایط آموزش، مورد تأیید نیستند؛ بلکه مراکزی قابل‌قبول هستند که ویژگی‌هایی ذکر شده در ادامه مطالب را داشته باشند.