کلاس خصوصی ارزان

ااگر فرزند شما در حین حضور در کلاس‌های مدرسه بازیگوشی‌های مخصوص خود را دارد و کمتر به آموزش دقت می‌کند. نتیجه آن پایین آمدن کیفیت دریافت اطلاعات توسط او است. برخی دانش‌آموزان نیز تنها با حضور در کلاس مدرسه به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابند و به کلاس‌های خارج از زمان مدرسه نیاز دارند. بهترین گزینه برای این دسته از دانش‌آموزان استفاده از کلاس خصوصی است که با پرداخت هزینه‌های هنگفت همراه است. ما در این مقاله به صحبت درباره کلاس خصوصی ارزان و راه‌های دستیابی به آن می‌پردازیم. اگر تا پایان مطلب با ما همراه باشید راز رسیدن به این امر را خواهید فهمید.

چرا به کلاس خصوصی نیاز داریم؟

یکی از دغدغه‌های والدین فراهم‌کردن شرایط مناسب برای تحصیل فرزندان است اما برخی دانش‌آموزان به حضور در کلاس کمکی نیاز دارند. شلوغی زندگی‌های امروزه این امکان را از والدین گرفته که فرزند خود را برای شرکت در کلاس‌های کمکی به آموزشگاه‌ها ببرند و تنها راه آن‌ها، استفاده از کلاس‌های خصوصی است. تامین هزینه کلاس خصوصی ممکن است والدین را به دردسر بیندازد به همین دلیل به دنبال راهی می‌گردند که فرزندشان درس را با کیفیتی بالا دریافت کند و هزینه کمتری پرداخت کنند. در ادامه مقاله به شما برای رسیدن به این هدف، راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهیم.

نکاتی که در پیداکردن کلاس خصوصی ارزان موثرند

در اینکه هزینه پرداختی بابت حضور در کلاس خصوصی نسبت به کلاس‌های عمومی بیشتر است، هیچ شکی نیست. اما با رعایت برخی نکات می‌توانید کلاس‌های خصوصی پیدا کنید که برای حضور در آن‌ها به پرداخت پول کمتری نیاز باشد. با همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

  • مهم‌ترین نکته این است که برگزاری این کلاس‌ها را در طول ترم انجام دهید. زیرا با نزدیک شدن به ایام امتحان، درخواست افراد برای حضور در چنین کلاس‌هایی بیشتر می‌شود و در راستای تعدد درخواست‌ها، پیداکردن مدرس خوب دشوار شده و قیمت این‌گونه کلاس‌ها نیز بالاتر می‌رود.
  • به دلیل اینکه این کلاس در منزل شخصی شما برگزار می‌شود، زمان و فاصله‌ای که باید مدرس تا منزل شما طی کند در مبلغ دریافتی وی تاثیرگذار است. پس اگر تمایل دارید هزینه کمتری بابت بهره‌مندی از چنین کلاس‌هایی پرداخت کنید، بهتر است از معلمی درخواست آموزش خصوصی را داشته باشید که در نزدیکی منزل شما سکونت می‌کند. البته اگر در شهر یا شهرستان‌های کوچک زندگی می‌کنید این عامل تاثیر زیادی در تعیین قیمت ندارد اما تاثیر آن در شهری مانند تهران کاملا مشهود است.
  • در صورت امکان و تمایل، کلاس خصوصی خود را به یک کلاس نیمه‌خصوصی تبدیل کنید. این کار را می‌توانید در حالتی انجام دهید که برای کلاس خصوصی در منزل، با چند هم‌کلاسی یا دوست خود هماهنگ کنید تا کلاس‌هایتان به‌صورت چندنفری برگزار شود. با انجام این کار مدرس می‌تواند پول بیشتری دریافت کند اما شما نیز به‌خاطر تعداد زیاد از وی تخفیف بگیرید.
  • راحت‌ترین راه برای پرداخت هزینه کمتر جهت شرکت در کلاس خصوصی این است که در مدرسه به توضیح معلم گوش فرا دهید. اگر به مطالب تا حدودی آشنایی داشته باشید، به تعداد جلسات کمتری برای آموختن درس نیاز دارید؛ تعداد جلسات کمتر به معنی پرداخت پول کمتری بابت کلاس خصوصی است.
  • در برخی مواقع افراد رتبه برتر کنکور، المپیاد و… برای داشتن درآمد مناسب، به تدریس خصوصی می‌پردازند. ممکن است با استخدام چنین افرادی هزینه کمتری بابت آموزش پرداخت کنید.

معلم خصوصی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه ما در ذهن خود تصوری از یک معلم خوب داریم و ویژگی‌هایی برای او در نظر گرفته‌ایم اما با تعریف دقیقی از یک معلم خصوصی خوب آشنا نیستیم. درست است که شما تمایل دارید هزینه کمتری بابت کلاس خصوصی فرزند خود پرداخت کنید اما به این نکته توجه کنید که اگر کیفیت را مد نظر قرار ندهید، همه هزینه شما هدر خواهد رفت. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مدرس خوب باید داشته باشد می‌پردازیم.

  • مدرک تحصیلی

باید دقت کنید که آخرین مدرک او چه پایه تحصیلی است. آنچه مسلم است این موضوع است که هرچه مدرس از سطح تحصیلی بالاتری برخوردار باشد، دانش بیشتری خواهد داشت. در این حالت هیچ یک از سوالات دانش‌آموز شما بدون جواب نخواهد ماند.

  • رشته تحصیلی

از رشته تحصیلی مدرس خود باخبر شوید. سعی کنید همیشه از فردی برای آموزش دانش‌آموز خود کمک بگیرید که در رشته مرتبط با درس موردنظر شما تحصیل‌کرده باشد. در برخی موارد مدرس‌هایی با رشته تحصیلی متفاوت نیز عملکرد خوبی دارند اما بهتر است رشته تحصیلی آن‌ها با درس مدنظر یکی باشد.

  • دانشگاه مدرس

یکی دیگر از معیارهایی که باید برای انتخاب معلم خصوصی دانش‌آموز خود مدنظر قرار دهید، دانشگاهی است که مدرس در آن مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده است. برخی بر این عقیده‌اند که این مورد نباید جزو ملاک‌های اصلی قرار بگیرد اما مشخص است که دریافت علم در سطوح بالاتر، انتقال آن اطلاعات را در همان سطح بالا به همراه دارد.

  • سابقه کاری

بهتر است حتما از سابقه کاری مدرس مطلع شوید. اینکه چه تعداد از دانش‌آموزان، از تدریس او راضی بوده‌اند و چه تعداد پس از آموزش این معلم نمره‌های عالی دریافت کرده‌اند، باید جزو معیارهای مهم شما باشد.

  • منابع معتبر جهت معرفی مدرس خصوصی

برای استخدام یک معلم خصوصی بهتر است از منابعی مثل سایت‌های معتبر یا آموزشگاه‌هایی که معلم خصوصی دارند کمک بگیرید. اگر برای کلاس خصوصی دانش‌آموز خود از سایت معتبر کمک بگیرید، به‌راحتی می‌توانید همه اطلاعات آپلود شده مربوط به مدرس را مطالعه کنید. در برخی از سایت‌ها نظرات دانش‌آموزان و والدین آن‌ها درباره اساتید نوشته شده که به شما کمک شایانی خواهد کرد.

تدریس چند درس توسط یک مدرس!

بیشتر دانش‌آموزان برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و… به حضور در کلاس خصوصی نیاز دارند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید هزینه کمتری بابت کلاس‌های خصوصی پرداخت کنید این است که تنها از یک مدرس برای برخی درس‌های نزدیک به هم استفاده کنید؛ به‌عنوان‌مثال دروسی مانند ریاضی و فیزیک معمولا به هم نزدیک‌اند و می‌توان برای آموزش آن‌ها از یک مدرس کمک بگیرید. درصورتی‌که از یک معلم برای تدریس این دروس استفاده کنید، می‌توانید از وی تخفیف بگیرید و با هزینه کمتری آموزش ببینید.

کلاس طولانی‌تر ولی هزینه کمتر

اگر توانایی حضور ساعات بیشتری را در کلاس درس دارید، می‌توانید از یک ترفند خوب برای پرداخت هزینه کمتر استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر مدرس تعیین می‌کند که برای کلاس خصوصی یک‌ساعته 400 هزار تومان پرداخت کنید، شما به وی پیشنهاد دهید که مدت‌زمان کلاس را به یک ساعت و نیم افزایش دهد و 500 یا 550 هزار تومان دریافت کند. درصورتی‌که وی قبول کند کمتر از 600 هزار تومان برای کلاس یک ساعت و نیم دریافت کند، شما هزینه کمتری برای کلاس‌های او پرداخت کرده‌اید.

قیمت ارزان به معنی کیفیت پایین نیست

در همه اصناف و شغل‌ها افرادی وجود دارند که با هم‌وطنان کم‌بضاعت خود همدردی می‌کنند و برای ارائه خدمات، هزینه‌های پایین‌ترین دریافت می‌کنند. آن‌ها هزینه را تا جایی پایین می‌آورند که هم برای خودشان سود اندکی داشته باشد و هم افرادی با توانایی مالی کم، از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. برخی مدرسان نیز دقیقا با چنین ویژگی‌هایی وجود دارند، پس اگر یک مدرس باسابقه خوب و رشته و مقطع تحصیلی مناسب پیدا کردید که قیمت پایینی برای آموزش تعیین کرده بود، به‌خاطر شک نسبت به این قیمت پایین او را رد نکنید. فراموش نکنید که ارزان بودن به معنی کیفیت پایین نیست.

استفاده از کلاس خصوصی آنلاین به‌جای کلاس حضوری

مدرسانی که برای آموزش از روش اینترنتی و آنلاین استفاده می‌کنند دقیقا همان مطالبی را ارائه می‌دهند که در کلاس حضوری بیان می‌کنند، پس تفاوتی در کیفیت آموزش آن‌ها نیست. تفاوت اساسی در آموزش آنلاین با حضوری این است که مدرس در هرجایی باشد می‌تواند به دانش‌آموز خود درس بدهد و این امر مانعی در برنامه‌های ناگهانی وی ایجاد نمی‌کند. از طرفی برای حضور در کلاس خصوصی نیازی به‌صرف زمان و هزینه برای رسیدن به منزل شاگرد خود ندارد. دلایل گفته شده مشخص می‌کند که مدرس برای کلاس آنلاین هزینه کمتری دریافت می‌کند اما با همان کیفیت آموزش خود را ارائه می‌دهد.

حقیقت غیرقابل‌انکار درباره کلاس خصوصی

کلا هزینه‌ای که باید برای بهره‌مندی از کلاس خصوصی بپردازید، نسبت به کلاس‌های معمولی بیشتر است که نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد. این مورد مهم را نیز نمی‌توانید نادیده بگیرید که شهر محل سکونت شما نیز در تعیین قیمت کلاس خصوصی موثر است. در شهرهایی مانند تهران که پایتخت ایران است، پرداخت هزینه برای همه چیز نسبت به شهرستان کوچک بیشتر است. پس نباید انتظار داشته باشید که هزینه کلاس خصوصی در این شهر از حدی پایین‌تر بیاید.

مورد بعدی که در تعیین مبلغ کلاس خصوصی تاثیر دارد، محله‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. همان‌طور که گفتیم بهتر است معلم خصوصی خود را از بین مدرسانی انتخاب کنید که به محل زندگی شما نزدیک‌تر باشند و این یعنی حدودا در یک طبقه اجتماعی زندگی می‌کنید. اگر در محله‌های پایین‌شهر زندگی می‌کنید احتمالا معلم خصوصی هزینه کمتری از شما دریافت می‌کند و اگر در محله‌های بالای شهر زندگی می‌کنید باید برای برخورداری از کلاس خصوصی هزینه بیشتری پرداخت کنید.

کلام آخر

ازآنجایی‌که پرداخت هزینه برای شرکت در کلاس خصوصی زیاد است ما در این مقاله بهترین راه‌ها برای بهره‌مندی از کلاس‌های خصوصی ارزان‌قیمت را پیش روی شما قرار دادیم. برخی راه‌ها و ترفندها را ذکر کردیم که با استفاده از آن‌ها، درس را باکیفیت بالایی می‌آموزید ولی بابت آموختن آن هزینه کمتری پرداخت می‌کنید که هدف اصلی برای نوشتن این مقاله بود. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد که به خواسته خود برسید.