آموزش ترکیبی ویژه در مدرسه آنلاین

می دانید مدرسه آنلاین چیست و چه شرایطی برای آن در نظر گرفته شده است؟ تفاوت آموزش آنلاین و حضوری در چیست و چطور می توان بررسی کرد که کدام یک بهتر است؟

مدرسه آنلاین در یک نگاه

مدرسه مکمل ایرانیان نوعی آموزش آنلاین است یعنی مکانی برای برگزاری کلاس های مجازی! کلاس های مجازی از طریق اینترنت و به واسطه اپ های خاصی برگزار می شوند. مدارس آنلاین تا حدود زیادی با مدارس حضوری شبیه سازی شده اند و تفاوت اصلی این مدار این که دانش آموز و معلم از راه دور با هم ارتباط دارند. بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدیم که آموزش آنلاین چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد.

حال سوال اینجاست که آیا مدرسه آنلاین می تواند جایگزین مناسبی برای مدارس حضوری باشد یا خیر؟ پاسخ به این سوال هم بله است و هم خیر!

دقت کنید که اگر یک سری فاکتورها در مدرسه آنلاین رعایت نشود نمی توان انتظار داشت که بازده مدارس حضوری را داشته باشد. آموزش آنلاین در بسیاری از دبیرستان ها گسترده شده ان و بیش از نیمی از دبیرستانها از این کلاس ها استفاده می کنند. دوره کلاس های آنلاین کاملاً اصولی برگزار می شود تا دانش آموز بتواند دوره آنلاین را به خوبی پشت سر بگذارد.

اولین و مهمترین فاکتوری که برای آموزش آنلاین باید رعایت شود درک نیازهای آموزشی خاص فرزندان است. اگر چنین جریانی رعایت نشود هرگز نمی توان انتظار داشت که این کلاس ها به خوبی دنبال شوند.

نکته بعدی مربوط به شناسایی چالش هایی است که مانع از پیشرفت تحصیلی می شود و قطعاً مدرسه آنلاین باید در این زمینه یک سری شرایط را مدنظر قرار دهد.

دانش آموز باید بتواند با پرسنل مدرسه در ارتباط باشد و تحصیل حالت یک بعدی پیدا نکند البته که رویکرد تحصیل در این زمینه بسیار متفاوت ارزیابی شده است.

موضوع مهم دیگر مداخله در برخی امور است که اگر به درستی صورت نگیرد مشکل ساز خواهد شد. دقت کنید که فضای چت در کلاس های آنلاین باید به شکلی برگزار شود که دخالت در امور سایر دانش آموزان به وجود نیاید پس این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

مزایای مدرسه آنلاین

می خواهیم در مورد مزایای مدرسه آنلاین صحبت کنیم تا بدانید که رویکرد آموزش در این مدارس به چه شکلی است. اولین و مهمترین موضوع آموزش تخصصی و کاربردی است که خوشبختانه در مدرسه مکمل ایرانیان در نظر گرفته شده است یعنی مباحث آموزشی به عنوان مکمل کلاس درس در نظر گرفته می شود.

نکته دوم عدم محدودیت در پذیرش دانش آموز است و اینطور نیست که دانش آموزان بر اساس منطقه جغرافیایی خود بتوانند از جلسه آنلاین استفاده کنند در واقع همه دانش آموزان می توانند این موقعیت را مدنظر قرار دهند.

سومین رویکرد بر اساس توانمندی ها ارزیابی می شود. یعنی در ابتدا سطح دانش آموز و میزان توانمندی او محاسبه شده و ارزیابی هایی در این زمینه صورت می گیرد دقت کنید که سطح توانمندی دانش آموزان به طور کلی باهم فرق می کند و بسیار مهم است که کدام گزینه ارزیابی شود.

چیزی به عنوان محدودیت زمان و مکان برای مدرسه آنلاین وجود ندارد و این عدم محدودیت سبب می شود تا یادگیری دروس به شکل کاملاً کاربردی ارزیابی شود. همینطور شرایط به شکلی است که استفاده بی نهایت از محتوای آموزشی صورت می گیرد و در نهایت اثربخشی خاص خود را دارد.

عدم محدودیت سنی به طور کلی بخش مهمی از رویکرد آموزش آنلاین محسوب می شود و البته که دانش اموزان در هر سنی می توانند از مزایای مدرسه آنلاین استفاده کنند.

مورد مهم دیگر سهولت دسترسی است. دقت کنید که منابعی که به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد کاملاً دقیق و اصولی ارزیابی شده و هیچ مشکلی در این راستا دیده نمی شود سهولت دسترسی سبب می شود تا افراد بتوانند مباحث مختلف را به شکل کاملاً دقیق و قابل قبول دنبال کنند.

کاهش هزینه ها از مزایای مهم آموزش آنلاین محسوب می شود و سبب می شود تا بسیاری از افراد با هر سطح بودجه ای بتوانند از این کلاس ها استفاده نمایند و تفاوت طبقاتی به حداقل برسد.

سوالات مهم در خصوص مدرسه آنلاین

یک سری سوالات مهم در مورد مدرسه آنلاین مدنظر قرار می گیرد که جا دارد مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا شیوه آموزشی در آموزش آنلاین خاص و ویژه است؟

مدارس آنلاین قوانین مدارس حضوری را دنبال می کنند و به طور کلی مفهوم درس ها به شکل کاملاً کاربردی در اختیار افراد قرار می گیرد. ابزارها و امکاناتی که برای آموزش در نظر گرفته می شود نیز مناسب است و این موضوع سبب می شود تا سطح آموزش دقیق و اصولی باشد. در مدارس آنلاین هرچه میزان آموزش بهتر و اصولی تر باشد شرایط بهتری خواهد داشت.

آیا سرعت یادگیری در مدرسه آنلاین بیشتر است؟

زمانی که دانش آموز در یادگیری یک درس استقلال کافی داشته باشد یعنی مسیر آموزش روان تر خواهد شد. دقت کنید که آموزش آنلاین معمولاً به بچه ها استقلال بیشتری می دهد و به آنها کمک می کن تا با سرعت خود یاد بگیرند که درس ها را چطور پشت سر بگذارند.

آموزشی ترکیبی در آموزش آنلاین یعنی چه؟

آموزش ترکیبی به مجموعه روش هایی اشاره دارد که بر اساس سطح نیاز دانش آموزان ارزیابی می شود. یعنی یک نسخه برای همه افراد پیچیده نمی شود. دقت کنید که آموزش ترکیبی در مدرسه آنلاین کمک می کند تا بتوانید اصول و قواعد را به دقت یاد بگیرید و نیاز نباشد که همگی از یک روش تحصیلی استفاده کنید.

جلسه آنلاین برای چه کسانی مناسب است؟

مدرسه آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده است اما برای همه افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و یا علاقه ای به حضور در کلاس های حضوری خسته کننده ندارند در نظر گرفته شده است. خوشبختانه سبک های یادگیری به قدری گسترده است که سبب می شود موقعیت یادگیری متفاوت به نظر برسد. یک نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که مدرسه آنلاین کمک می کند تا افراد بتوانند سطح آموزش را به شکل اصولی دنبال کنند.

کسانی که خواهان برنامه های انعطاف پذیر آموزشی هستند و یا قصد دارند دروس را به سبک ایده آل دنبال کنند می توانند جلسه آنلاین را به خوبی پشت سر بگذارند.

سبک سنتی مدارس به طور کلی به یادگیری های پی در پی کمک زیادی می کند و سبب می شود تا افراد بتوانند آموزش را به صورت اصولی دنبال کنند. کسانی که دارای مشکلات جسمانی هستند و شرایط حضور در کلاس را ندارند نیز می توانند از آموزش آنلاین استفاده نمایند.

تفاوت آموزش آنلاین و مدرسه سنتی

تفاوتی که بین مدرسه آنلاین و سنتی دیده می شود حضور فیزیکی معلم است. در آموزش آنلاین معلم به واسطه دوربین و از پشت صفحه مانیتور با دانش آموز تعامل برقرار می کند اما به طور کلی اشتیاق او به آموزش سبب می شود تا دنیای آموزش متفاوت در نظر گرفته شود.

نکته مهم دیگری که باید بررسی کنید این است که سطح تکنولوژی های آموزشی به نسبت گذشته تغییراتی داشته است و این موضوع سبب می شود که مهارت های رفتاری و اجتماعی در مدارس انلاین نیز اجرا شود. محدودیت در تعامل با معلم و همکلاسی ها نیز بخشی از رشد مهارت اجتماعی محسوب می شود. دقت کنید که کلاس انلاین سبب می شود که دانش آموز بتواند بدون رودربایسی با معلم خود ارتباط بگیرد و این موضوع سبب می شود تا سطح آموزش دقیق تر شود.

آموزش آنلاین سبب کاهش فعالیت های غیر ضروری می شود!

یکی از ویژگی های جالبی که برای آموزش آنلاین در نظر گرفته شده است این است که سبب می شود که فعالیت های غیر ضروری کاهش یابند. در واقع از حواس پرتی افراد کم می کند و این موضوع باعث می شود تا بتوانند موقعیت بهتری داشته باشند.

نکته مهم دیگر این است که دوره های کارآموزی پیشرفته و فشرده دانشگاهی را نیز پوشش می دهد و یک سری دوره های مربوط به استعدادهای درخشان را ارزیابی می کند. دوره های فوق برنامه نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

جمع بندی

در سال های اخیر آموزش آنلاین توانسته شرایط خاصی برای اجرای دوره های کارآموزی در نظر بگیرد به این ترتیب شرایط به شکلی است که بسیاری از افراد بتوانند در حین تحصیل تئوری، شرایط عملی دروس را پشت سر بگذارند. مشخص است که آموزش آنلاین کمک می کند تا سطح یادگیری دروس گسترده تر شود و شرایط به شکلی پیش برود که دانش آموز بتواند برای کنکور نیز آماده تر باشد.

خدمات مدارس آنلاین شامل سخنرانی های آنلاین، آزمون های کوتاه و همینطور کلاس های آنلاین رفع اشکال است بنابراین یک سری بسته های آموزشی در قالب آفلاین نیز ارائه می شود که کمک می کند تا افراد بتوانند یادگیری اصولی و مناسبی را پشت سر بگذارند. مشخص است که یادگیری دروس به شکل آنلاین به نسبت سال های گذشته درگیر یک سری تغییرات بوده و این موضوع باعث می شود که موقعیت آموزش نیز تغییراتی داشته باشد. بسیاری از کارها به شکل گروهی انجام می شوند و برخی از دروس نیز رویکرد آموزشی و مشخصی دارند. البته که آموزش آنلاین کمک می کند تا بتوانید نوع درس و شرایط درس را بررسی کنید و روال کار را بسنجید.